De afgelopen week zien we dat de LNG aandelen, de producentenwat zwakker worden, terwijl de LNG shipping aandelen juist aan sterkte winnen. De aardgasprijs daalde vorige week en dat heeft vaak een slechte invloed op de koers van de LNG-producenten. Maar een gebrek aan schepen kan wel degelijk, ondanks dalende LNG-prijzen, leiden tot hogere vrachttarieven en dus ook weer tot stijgende koersen van LNG shipping bedrijven. Zie de toenemende sterkte van de LNG shipping aandelen.
De aardgasvoorraden in Europa zijn vol. Dus er zal niet snel paniek komen. Verwacht de “paniek” op z’n vroegst in april 2023. Dan gaan Europese landen gezamenlijk inkopen. Althans als de “dwarsliggende” landen t.a.v. het aardgasprijsplafond wat inbinden. 4 landen in Europa doen hier moeilijk over. Begrijpelijk, maar wel in de minderheid. De rijen zullen gedicht moeten worden.
Oilexpert verwacht wel hogere aardgasprijzen, maar dan wel later in dit jaar. Tot die tijd houdt Oilexpert zijn LNG aandelen allemaal vast.
De focusaandelen





